Opiskelijoiden IT-tukipalvelut ja IT-tukipiste

kansikuva

Opiskelijoiden IT-tukipalvelut ja IT-tukipiste

Ammattikorkeakoulun opiskelijoiden opiskeluun liittyviä IT-tukipalveluita tuottaa LUT korkeakoulupalvelujen tietohallinto.

Opiskelijoiden IT-tukipalvelut auttaa näissä asioissa

  • Uuden LUT-tunnuksen aktivoiminen
  • Vahvennetun tunnistautumisen (DUO-MFA) kirjautumisongelmat
  • Unohtuneen salasanan palautus
  • LUT-tunnukseen tai salasanaan liittyvät ongelmat (erityisesti kirjautumisongelmat Moodleen, Sisuun, Peppiin, Office 365 -palveluihin, LUT-VDI -etäkäyttöpalveluun ym.)
  • Kirjautumisongelmat tulostimille ja muut tulostinongelmat
    • Voit itse liittää kulunvalvonta-avaimen (tai muun sirullisen kortin/avaimen) tulostusjärjestelmään ja kirjautua tulostimille helposti sen avulla

LUT-korkeakoulujen henkilökunnan jäsenet voivat myös noutaa uuden LUT-tunnuksen tai unohtuneen salasanan tai käydä liittämässä kulunvalvonta-avaimen tulostusjärjestelmään Opiskelijoiden IT-tukipisteellä. Ota virallinen henkilöllisyystodistus mukaan. Muissa IT-asioissa henkilökuntaa palvelee LUT-tietohallinnon helpdesk.

Opiskelijoiden IT-tuen yhteystiedot:

Opiskelijoiden IT-tukipisteet ovat avoinna tiistaisin klo 10-14

  • Lappeenrannassa luokan 1304 edessä
  • Lahdessa huoneessa A136

Lappeenrannan kampuksen Opiskelijoiden IT-tukipiste on avoinna 20.3.-30.4.2023 myös torstaisin klo 10-14!

Etätapaamiset ajanvarauksella

15.9.2022 alkaen voit varata Opiskelijoiden IT-tukipalveluihin 15 minuutin etätapaamisen, jonka aikana voit saada apua LUT-tunnuksen ongelmaasi. Tapaamiset toteutetaan Microsoft Teams -ohjelman avulla.

Toimi näin, kun haluat varata palveluajan etätapaamiseen

  1. Varaa aika täällä: https://book.ms/b/StudentITSupportServices@lut.onmicrosoft.com
  2. Heti ajanvarauksen jälkeen saat antamaasi sähköpostiosoitteeseen varausvahvistuksen, joka sisältää myös linkin, jonka avulla voit liittyä tapaamiseen.
  3. Saavu tapaamiseen hyvissä ajoin paikalle ja odottele tapaamisen odotustilassa, kunnes hyväksymme sinut mukaan tapaamiseen.

Tunnus- ja IT-ongelmia ei voida aina ratkaista välittömästi ja tällaisissa tilanteissa olemme sinuun yhteydessä vielä tapaamisen jälkeen. Tapaamisen aikana voit esimerkiksi jakaa meille työpöytäsi ja näyttää, millaisen virheilmoituksen saat, kun yrität kirjautua johonkin palveluumme. Muistathan, että opiskelijoiden IT-tukipalvelut ei tarjoa sovellustukea eikä tukea oman laitteen käyttöön eli esimerkiksi Wordin sivunumerojen tai oman tietokoneen kovalevyongelman kanssa emme voi auttaa.