Opiskelijoiden IT-tukipalvelut ja IT-tukipiste

kansikuva

Opiskelijoiden IT-tukipalvelut ja IT-tukipiste

Ammattikorkeakoulun opiskelijoiden opiskeluun liittyviä IT-tukipalveluita tuottaa LUT korkeakoulupalvelujen tietohallinto.

Opiskelijoiden IT-tukipalvelut auttaa näissä asioissa

  • Uuden LUT-tunnuksen aktivoiminen
  • Vahvennetun tunnistautumisen (DUO-MFA) kirjautumisongelmat
  • Unohtuneen salasanan palautus
  • LUT-tunnukseen tai salasanaan liittyvät ongelmat (erityisesti kirjautumisongelmat Moodleen, Sisuun, Peppiin, Office 365 -palveluihin, LUT-VDI -etäkäyttöpalveluun ym.)
  • Kirjautumisongelmat tulostimille ja muut tulostinongelmat
    • Voit itse liittää kulunvalvonta-avaimen (tai muun sirullisen kortin/avaimen) tulostusjärjestelmään ja kirjautua tulostimille helposti sen avulla

LUT-korkeakoulujen henkilökunnan jäsenet voivat myös noutaa uuden LUT-tunnuksen tai unohtuneen salasanan tai käydä liittämässä kulunvalvonta-avaimen tulostusjärjestelmään Opiskelijoiden IT-tukipisteellä. Ota virallinen henkilöllisyystodistus mukaan. Muissa IT-asioissa henkilökuntaa palvelee LUT-tietohallinnon helpdesk.

Yhteystiedot ja palveluajat

Sähköpostitse palvelemme jokaisena arkipäivänä (ma-pe). Muiden yhteydenottokanavien aukiolon voit tarkistaa alla olevasta taulukosta.

Ennen yhteydenottoa suosittelemme tarkistamaan, löydätkö vastauksen IT-ongelmaasi

Opiskelijoiden IT-tukipalvelut on avoinna ma-pe klo 10-14:

Sähköposti
ma-pe
student.ithelpdesk@lut.fi
Puhelin
ma-pe klo 10-12
+358 29 446 2777
IT-tukipisteet
ti ja to klo 12-14
Avoinna tiistaisin ja torstaisin klo 12-14
Lappeenrannassa luokan 1304 edessä
Lahdessa huoneessa C205 
Chat
24/7
LUT-botti Emmi vastaa kysymyksiin chatissa 24/7
https://elab.lab.fi/studentithelpdesk
Etätapaamiset ajanvarauksella
ma-pe
Voit varata 15 minuutin etätapaamisen, varaukset viimeistään tuntia etukäteen. Lisätietoja löydät tämän taulukon alapuolelta.

Lahden kampuksen IT-tukipiste suljettu viikolla 9, hiihtoloman ajaksi.

Opiskelijoiden IT-tukipalvelut palvelee LUTin ja LABin opiskelijoita. Poikkeukset aukioloajoissa ilmoitetaan tällä verkkosivulla.

Puhelin ei ole käytössä 1.5.-31.7. eikä 15.12.-1.1. IT-tukipisteet ovat suljettuja (noin) 1.5.-14.8. ja 15.12.-1.1. Tarkat päivämäärät ilmoitetaan lähempänä sulkuajankohtia. Keväällä 2024 puhelin ja IT-tukipisteet ovat avoinna tiistaihin 30.4. asti.

 

Etätapaamiset ajanvarauksella

Voit varata Opiskelijoiden IT-tukipalveluihin 15 minuutin etätapaamisen, jonka aikana voit saada apua LUT-tunnuksen ongelmaasi. Tapaamiset toteutetaan Microsoft Teams -ohjelman avulla.

Toimi näin, kun haluat varata palveluajan etätapaamiseen

  1. Varaa aika täällä: https://book.ms/b/StudentITSupportServices@lut.onmicrosoft.com
  2. Heti ajanvarauksen jälkeen saat antamaasi sähköpostiosoitteeseen varausvahvistuksen, joka sisältää myös linkin, jonka avulla voit liittyä tapaamiseen.
  3. Saavu tapaamiseen hyvissä ajoin paikalle ja odottele tapaamisen odotustilassa, kunnes hyväksymme sinut mukaan tapaamiseen.

Tunnus- ja IT-ongelmia ei voida aina ratkaista välittömästi ja tällaisissa tilanteissa olemme sinuun yhteydessä vielä tapaamisen jälkeen. Tapaamisen aikana voit esimerkiksi jakaa meille työpöytäsi ja näyttää, millaisen virheilmoituksen saat, kun yrität kirjautua johonkin palveluumme. Muistathan, että opiskelijoiden IT-tukipalvelut ei tarjoa sovellustukea eikä tukea oman laitteen käyttöön eli esimerkiksi Wordin sivunumerojen tai oman tietokoneen kovalevyongelman kanssa emme voi auttaa.